Nocturnes 2024: dé uitgelezen kans om de Brusselse musea op een toegankelijke, voordelige en originele manier te ontdekken

Emilia Van Roy

Voor ieder wat wils tijdens deze 23e editie van de Nocturnes. Elke donderdagavond van 11 april tot en met 23 mei kan je uitzonderlijk buiten de openingsuren (tussen 17u en 22u) aan een voordelig tarief (max. 6€ per museum) Brusselse musea ontdekken.

Wat staat er dit jaar allemaal op het programma?

Op de website van de Nocturnes ontdek je alle 42 deelnemende musea en het volledige aanbod aan activiteiten, zoals originele rondleidingen, een exclusieve blik achter de schermen of inspirerende workshops. Wat dacht je van het Horta Paviljoen van de menselijke driften dat uitzonderlijk open is voor het publiek? Of een tattoo workshop bij GardeRobe Manneken Pis, een wandeling met kaarsen en zaklampen, of workshops tango, fanzines maken, morsecode, cinemaprojectie en nog veel meer.

Daarnaast zijn er een aantal nieuwe musea, zoals Belgian Beer World of, of musea die binnenkort voor een lange tijd sluiten voor rennovatie, bv. het Joods museum van België en de KBR. Voel je de lente al kriebelen? Er zijn ook verschillende musea die buitenactiviteiten aanbieden, zoals de Plantentuin van Meise, FeliX Art & Eco Museum, of het Cauchiehuis met een wandeling.

Haal snel je tickets via nocturnes.brussels. Last van keuzestress, krijg je geen genoeg, of nog op zoek naar een afterwork idee? Dan bestaat er voor jou de Nocturnes pass met 3+1 gratis ticket.

TIP: er gelden verschillende kortingstarieven en je kan ook gebruik maken van je Art Nouveau pass in de deelnemende locaties.

Ben jij ook al in de feeststemming? Kom dan naar onze vernissage op 11 april in de binnenkoer van het Stadshuis van Brussel. Je kan er gratis deelnemen aan verschillende activiteiten als een reuzeganzenbordspel en een gegidste rondleiding naar alle locaties van de eerste avond van de Nocturnes.

Tot dan!