brus​selsmu​se​ums​.be in een nieuw jasje

Mathilde Oechsner

Welkom op de nieuwe website brus​selsmu​se​ums​.be, dé referentiewebsite voor de Brusselse musea!

Met een heldere, volledig opgefriste vormgeving en innovatieve functionaliteiten maakt de website de musea toegangelijker.

Je kan er filteren op basis van je interesses, gratis musea selecteren, geschikte musea vinden voor een bezoek met kinderen of met een simpele klik nagaan of het museum specifieke faciliteiten heeft voor personen met een handicap.

Dankzij een interactieve kaart vind je makkelijk je weg in de stad en via de locatiefunctie zie je waar zich de dichtstbijzijnde musea rondom je bevinden.

Ben je op zoek naar een lopende fototentoonstelling of een binnenactiviteit voor het weekend? Raadpleeg dan de agenda, waarin alle activiteiten van de Brusselse musea worden gebundeld.

In een reeks meer uitgebreide artikels vind je leuke tips voor een museumbezoek, zoals de niet te missen tentoonstellingen van het moment of de mooiste art-nouveauschatten in Brussel.

Brus​selsmu​se​ums​.be geeft je niet alleen de nodige informatie voorafgaand aan je museumbezoek. Je kan er ook rechtstreeks je toegangsticket of een van de beschikbare kortingspassen reserveren: de Brussels Card, de Art Nouveau Pass of de museumPASSmusées. Nu enkel nog naar het museum zelf gaan; ook hier helpt de nieuwe website je verder want met één extra klik krijg je de routebeschrijving naar het museum van je keuze.

Kortom, deze nieuwe site doet er alles aan om musea dichter bij jullie te brengen. Veel plezier bij het ondekken van de website!