Bozar All Over the P(a)lace - Nocturne Akerman

• Tentoonstellingen
The arts take over Bozar every last thursday of the month

De laatste Bozar All Over the Palace van het seizoen brengt een aantal multidisciplinaire kunstenaars samen wiens werk op een eigen manier doet denken aan het buitengewone oeuvre van Chantal Akerman. Latifa Laâbissi creëert voor de gelegenheid een intieme performance die rechtstreeks geïnspireerd is op de film Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce. Actrice Circé Lethem geeft een stem aan Akermans teksten in de archiefruimte van de tentoonstelling, terwijl Chloé, een dag voor de officiële release, haar album SloMo A/V onthult; een meeslepend visueel geluidsfresco. De jonge DJ Sapphist Eye, voortgestuwd door het door Chloé opgerichte label Lumière Noire, sluit de nieuwe editie van nocturnes in Bozar af.

De carrière van Chantal Akerman heeft een zienbare impact nagelaten op de moderne cinema. Zo heeft ook componist, producer en DJ Chloé Thévenin - beter bekend als Chloé - een stempel gedrukt op de elektronische underground muziek. Vandaag kan je haar gerust een pionier in de tegencultuur noemen. Het werk van choreografe Latifa Laâbissi doet denken aan het werk van Akerman en wordt gevormd door een behoefte aan transgressie. Voor haar is het podium een woelige ruimte om gevoelens en ongenoegen te uiten.

Programma:
18:00 – 23:00 Tentoonstellingen:
Ceci n’est pas une exposition (→ 16 Juni 24)
James Ensor. Maestro (→ 23 Juni 24)
Chantal Akerman. Travelling (→ 21 Juli 24)
18:00 – 19:00 Rondleiding met gids in gebarentaal van Chantal Akerman. Travelling.
18:30 & 18:45 & 19:00 & 19:15: Rondleiding Ceci n’est pas une exposition’ @ Hortahal
19:00 & 19:30 Performances van Latifa Laâbissi @ M3
18:45 & 19:15 Lezing van Akermans teksten door Circé Lethem (NL/FR) @ Circuit Royal
20:00 – 21:15 Chloé - SloMo (live ambient) @ Hortahal