Les survivants invisibles de l’Holocauste

• Tentoonstellingen
  • Evenementen
  • Lessen, stages en workshops
  • Toegankelijkheid

Het MigratieMuseumMigration, Romadienst-Foyer nodigen u uit voor de opening van de tentoonstelling De onzichtbare overlevenden van de Holocaust - 80 jaar later verzamelden Brusselse Roma-kleinkinderen hun getuigenissen in Roemenië “, die zal plaatsvinden op de Internationale Romadag op 8 april om 11.00 uur in Werkhuizenstraat 17, Molenbeek. Dit evenement belicht een verhaal en getuigenissen die vaak onbekend zijn maar van groot belang.
Tijdens deze opening krijgt u de kans om ondergedompeld te worden in een wereld van getuigenissen en herinneringen via een aangrijpende tentoonstelling, waar foto’s en video’s het verhaal vertellen van Holocaustoverlevenden, hun Brusselse Roma-kleinkinderen die hun verhalen hebben verzameld in Roemenië.

Het programma:
Inleiding door de Staatssecretaris voor Gelijke Kansen
Presentatie en rondleiding door Costel Nastasie
Receptie

De tentoonstelling zal te zien zijn in het MigratieMuseumMigration van 8 april tot 4 mei 2024.