War Heritage Institute - Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis

Meer beelden tonen
Dankzij tijdelijke tentoonstellingen en animaties is deze wereldberoemde verzameling wapens, uniformen, gepantserde wagens en vliegtuigen toegankelijk voor jong en oud.

Van het middeleeuws harnas tot de F-16 straaljager: het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis stelt 12 eeuwen militaire geschiedenis voor aan de hand van uniformen, wapens, zware machinerie en doet daar nog eens de 130 vliegtuigen in de zaal van de luchtvaart en de nieuwe zaal Antarctica bovenop. De terrassen boven de zuilengang van het Jubelpark bieden een verbluffend panoramisch uitzicht over Brussel! Het museum organiseert ook tijdelijke exposities over diverse onderwerpen.