Trammuseum - Museum voor het Stedelijk Vervoer te Brussel

Meer beelden tonen
De geschiedenis van het openbaar vervoer in Brussel vanaf 1869.

In het Museum voor het Stedelijk Vervoer te Brussel vind je een uitgebreide collectie voertuigen die hebben gereden in de straten van de hoofdstad, en dat over een periode van meer dan een eeuw. Tijdens de weekends van het openingsseizoen, dat loopt van april tot september, kan je met één van de historische voertuigen door Brussel rijden. Zo herbeleef je de sfeer van het begin van de twintigste eeuw op de Tervurenlaan en in het Zoniënwoud. Een tramlijn met oude trams laat je de verschillende wijken ontdekken tussen het museum en het Koningsplein: het Jubelpark, de Europese wijk, de wijk van de squares, enzovoort. Tot slot kan je ook de museumhallen en de voertuigen huren voor verschillende soorten evenementen.