Museum van de Nationale Bank van België

Meer beelden tonen
Kom de rijke en vaak verrassende verzameling betaalmiddelen van de Nationale Bank bewonderen in een prachtig 19e-eeuws bankgebouw. Daarnaast maken allerlei interactieve toepassingen en spelletjes je wegwijs in de activiteiten die de Nationale Bank uitoefent.

Ontdek de wereld van de banken en het geld, in een 19e-eeuws bankgebouw waarvan de architectuur prachtig bewaard is gebleven. Van goederengeld tot munten, van de Belgische frank tot de euro, de hele geschiedenis van de betaalmiddelen trekt aan jou voorbij op de met licht overgoten gaanderij van de eerste verdieping. Hoe weet je of een biljet echt of vals is? Wat doet de Nationale Bank om te vermijden dat de prijzen de pan uit rijzen? Mogen banken om het even wat doen met jouw spaargeld? Met je audiogids ontdek je de antwoorden op die vragen, via een hele reeks video’s en interactieve toepassingen in de indrukwekkende lokettenzaal op de benedenverdieping. Het museum staat zowel open voor individuele bezoekers als voor groepen met begeleiding van gids na reservatie.