HET MOT - Museum voor de Oudere Technieken

Meer beelden tonen
Handen uit de mouwen! Het MOT is een actief museum over alles wat aangedreven wordt door water, wind en spieren. Maak kennis met een levendig doe-museum in een groene omgeving vlakbij Brussel.

Historische gebouwen Guldendal, Liermolen en Tommenmolen, omgeven door een prachtig natuurdomein in Grimbergen, nodigen je uit voor een dagje leerrijke ontspanning. Er valt heel wat te beleven in het MOT, zowel binnen als buiten. Je ontdekt er een unieke verzameling handwerktuigen, twee authentieke watermolens en beleeft er demonstraties van smeden en graan malen. Kinderen kruipen er in de huid van een wagenmaker, leren spelenderwijs meer over hout of gaan aan de slag met vuile was, zeep en wasbord. Maak zelf kennis met dit levendig doe-museum in het groen.