Steun ons

8 tentoonstellingen in Brussel die de jaren 20 goed in gang zetten

“Nieuw jaar, nieuw mens”… of iets in die aard. Hoe dan ook, deze 8 tentoonstellingen zetten 2020 goed in. Hopla, we zijn vertrokken!  

Sébastien Bonin - Botanique

20.01.2020 > 19.04.2020

Parallelle werkelijkheden. Aan de hand van schilderijreproducties uit kunstboeken herdefinieert de schilder Sébastien Bonin het beeld door zich op landschapsdetails te concentreren. Gloednieuwe beelden vol expressie komen tot leven voor je ogen.

ZOO - MIMA

31.01.2020 > 30.08.2020

De antropomorfe popfiguren van 11 internationale kunstenaars tonen ons hoe beestachtig de samenleving kan zijn. MIMA kan ons nog wat popcultuur over de mensheid bijbrengen!

Wolfgang Tillmans - WIELS

01.02.2020 > 24.05.2020

WIELS presenteert de eerste tentoonstelling in België gewijd aan de Duitse kunstenaar Wolfgang Tillmans. Hij is wereldberoemd en verlegt altijd de grenzen van de fotografie als artistiek medium. Zijn ambitie? "Beelden creëren die spreken over hoe het voelt om vandaag de dag te leven.”

Mondo Cane - BOZAR

19.02.2020 > 24.05.2020

Welkom in de toekomst! Na dé sensatie geweest te zijn van de Venetiaanse Biënnale in 2019, verhuizen de lichtelijk freaky poppen van Jos de Gruyter en Harald Thys naar Bozar. Een voorbode van een soort hedendaags museum voor populaire kunst.

Vrouwen vrij, een andere wereld. Het feminisme van de jaren 70 in België

20.02.2020 > 24.05.2020

De strijd voor een gelijke samenleving voor iedereen is nog lang niet gestreden. Om het feministisch vuur te blijven aanwakkeren, blikt het BELvue Museums samen met het Archief- en Onderzoekscentrum voor Vrouwengeschiedenis terug op de jaren 70. Een brandend actuele (en gratis!) tentoonstelling.

Le Monde à Plat - Boghossian Stichting - Villa Empain

05.03.2020 > 22.08.2020

Kaarten op tafel! De Boghossian Stichting maakte een selectie van hedendaagse werken die het beeld van onze planeet door middel van kunst interpreteren.

Sean Scully - Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België

27.03.2020 > 16.08.2020

Abstract schilder Sean Scully installeert zich in de Koninklijke Musea. Met zijn reeks Eleuthera keert hij terug naar het figuratieve en maakt hij een ontroerend kleurrijk tableau van zijn zoon op een Bahamaans strand.

It never ends - John M Armleder - KANAL Centre Pompidou

04.04.2020 > 01.11.2020

Dacht je dat KANAL wel even toe bleef? Mis poes! Met “It Never Ends” palmt John M Armleder de hele showroom van de oude Citroëngarage in. De wereldberoemde gebruikt de 6000 vierkante meter aan ruimte om te experimenteren met beeldhouwkunst, architectuur en installatie. Beeldende kunst, maar ook optredens, concerten, conferenties, vertoningen en meer… en dit tot november!

Nog altijd niet verzadigd? Raadpleeg de volledige kalender aan tentoonstellingen en activiteiten van meer dan 100 Brusselse musea.